„Programu korekcyjno edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie na rok 2022 – I edycja”
O g ł o s z e n i e
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach z siedzibą: 19 – 100 Mońki, Aleja Niepodległości 3/3
ogłasza nabór Kandydatów do prowadzenia „Programu korekcyjno – edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie na rok 2022 – I edycja”
- Program zajęć korekcyjno – edukacyjnych dla osób stosujących przemoc, realizowany w 2022 r. w oparciu o:
- Ustawę z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U.
z 2021 r., poz. 1249), - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 r.
w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych
w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno – edukacyjne (Dz. U. Nr 50, poz. 259), - Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na rok 2022 przyjęty Uchwałą Rady Ministrów Nr 183 z dnia 21 grudnia 2021 r. (M.P. z 2021 r., poz. 1204),
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869),
- Aktualnie obowiązujący powiatowy program przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
- Wytyczne do realizacji programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie w województwie podlaskim w 2022 r.
- Miejscem realizacji oddziaływań będzie siedziba PCPR w Mońkach, Aleja Niepodległości 3/3, poza godzinami pracy Urzędu.
- W ramach realizacji Programu przewiduje się:
- sporządzenie diagnozy wstępnej (okoliczności skierowania do programu; określenie, czy uczestnik aktualnie stosuje przemoc; formy i okoliczności zachowań przemocowych; aktualna sytuacja rodzinna, zawodowa, prawna; cechy osobiste istotne dla pracy korekcyjnej),
- zawarcie kontraktu z uczestnikiem programu (dokument sporządzany po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej, w którym uczestnik akceptuje i podpisuje zasady udziału w programie),
- sporządzenie diagnozy pogłębionej (historia relacji, w których występuje przemoc; historia interwencji związanych z przemocą; doświadczenia związane
z nadużywaniem alkoholu, narkotyków itp.; historia agresywnych/ przemocowych zachowań w innych sytuacjach życiowych; kontakty z wymiarem sprawiedliwości; szczegółowa charakterystyka postaw i zachowań przemocowych) - przeprowadzenie zajęć w formie spotkań indywidualnych ( w tym minimum 1 spotkanie indywidualne z każdym uczestnikiem programu) i sesji grupowych minimum 67,5 godzin zegarowych cyklu zajęć z przerwami nie dłuższymi niż 14 dni z grupą rozpoczynającą zajęcia liczącą minimum 5 zakwalifikowanych do uczestnictwa osób;
- uwzględnienie w treści programu korekcyjno-edukacyjnego następujących elementów, bloków tematycznych:
- nie używanie przemocy,
- nie zastraszanie zachowania,
- szacunek,
- zaufanie i wsparcie
- szczerość i odpowiedzialność,
- szacunek seksualny,
- partnerstwo,
- negocjacje i sprawiedliwość.
- opracowanie sprawozdania końcowego z realizacji programu;
- sporządzenie harmonogramu zajęć wraz z tematyką poruszana na poszczególnych spotkaniach,
- sporządzenie list obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników oraz prowadzących,
- sporządzanie notatek, protokołów bądź innych dokumentów potwierdzających monitoring zachowań uczestników,
- sporządzenie innych istotnych dokumentów, w zależności od podejmowanych działań.
- Oddziaływania korekcyjno – edukacyjne mogą być prowadzone przez osoby, które spełniają poniższe wymagania formalne zgodne z § 9 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 roku w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy
w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno – edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno – edukacyjne (Dz. U. z 2011r., Nr 50, poz. 259). - ukończyły studia II stopnia na jednym z kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, nauki o rodzinie, politologia, politologia i nauki społeczne
w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacji lub pracy socjalnej, albo na innym kierunku uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, resocjalizacji; - posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin, w tym w wymiarze 50 godzin
w zakresie pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie; - mają udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy w instytucjach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
- Kandydat powinien złożyć:
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie (zgodnie z rozdziałem IV),
- oświadczenie zainteresowanego o korzystaniu z pełni praw publicznych, o zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za przestępstwo umyślne lub za umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymienione dokumenty należy przesłać pocztą lub dostarczyć osobiście lub kurierem
w zamkniętej kopercie w terminie do dnia 25.02.2022 r.na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Aleja Niepodległości 3/3, 19 – 100 Mońki
z dopiskiem – „Prowadzenie programu korekcyjno – edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie na rok 2022 – I edycja”
Oferty złożone po upływie wskazanego terminu nie będą podlegały ocenie.
Zastrzegamy sobie prawo do skontaktowania się z wybranymi osobami.
Złożonych dokumentów nie zwracamy.
Kierownik PCPR w Mońkach
Emilia Niedziołko