„Programu  korekcyjno edukacyjnego dla osób stosujących  przemoc w rodzinie na rok 2022 – I edycja”

O g ł o s z e n i e

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Mońkach z siedzibą: 19 – 100 Mońki, Aleja Niepodległości 3/3

ogłasza nabór Kandydatów do prowadzenia „Programu  korekcyjno – edukacyjnego dla osób stosujących  przemoc w rodzinie na rok 2022 – I edycja”

  1. Program zajęć korekcyjno – edukacyjnych dla osób stosujących przemoc, realizowany  w 2022 r. w oparciu o:
  1. Ustawę z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U.
    z 2021 r., poz. 1249),
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 lutego 2011 r.
    w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych
    w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno – edukacyjne (Dz. U. Nr 50, poz. 259),
  3. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na rok 2022 przyjęty Uchwałą Rady Ministrów Nr 183 z dnia 21 grudnia 2021 r. (M.P. z 2021 r., poz. 1204),
  4. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 869),
  5. Aktualnie obowiązujący powiatowy program przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
  6. Wytyczne  do realizacji programów oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych  dla osób stosujących przemoc w rodzinie w województwie podlaskim w 2022 r.
  1. Miejscem realizacji oddziaływań będzie siedziba PCPR w Mońkach, Aleja Niepodległości 3/3, poza godzinami pracy Urzędu.
  1. W ramach realizacji Programu przewiduje się:
  1. sporządzenie diagnozy wstępnej (okoliczności skierowania do programu; określenie, czy uczestnik aktualnie stosuje przemoc; formy  i okoliczności zachowań przemocowych; aktualna sytuacja rodzinna, zawodowa, prawna; cechy osobiste istotne dla pracy korekcyjnej),
  2. zawarcie kontraktu z uczestnikiem programu (dokument sporządzany po przeprowadzeniu diagnozy wstępnej, w którym uczestnik akceptuje i podpisuje zasady udziału w programie),
  3. sporządzenie diagnozy pogłębionej (historia relacji, w których występuje przemoc; historia interwencji związanych z przemocą; doświadczenia związane
    z nadużywaniem alkoholu, narkotyków itp.; historia agresywnych/ przemocowych zachowań w innych sytuacjach życiowych; kontakty z wymiarem sprawiedliwości; szczegółowa charakterystyka postaw i zachowań przemocowych)
  4. przeprowadzenie zajęć w formie spotkań indywidualnych ( w tym minimum 1 spotkanie indywidualne z każdym uczestnikiem programu)  i sesji grupowych minimum 67,5 godzin zegarowych cyklu zajęć z przerwami nie dłuższymi niż 14 dni z grupą rozpoczynającą zajęcia liczącą minimum 5 zakwalifikowanych do uczestnictwa osób;
  5. uwzględnienie w treści programu korekcyjno-edukacyjnego następujących elementów, bloków tematycznych:
  6. nie używanie przemocy,
  7. nie zastraszanie zachowania,
  8. szacunek,
  9. zaufanie i wsparcie
  10. szczerość i odpowiedzialność,
  11. szacunek seksualny,
  12. partnerstwo,
  13. negocjacje i sprawiedliwość.
  1. opracowanie sprawozdania końcowego z realizacji programu;
  2. sporządzenie harmonogramu zajęć wraz z tematyką poruszana na poszczególnych spotkaniach,
  3. sporządzenie list obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników oraz prowadzących,
  4. sporządzanie notatek, protokołów bądź innych dokumentów potwierdzających monitoring zachowań uczestników,
  5. sporządzenie innych istotnych dokumentów, w zależności od podejmowanych działań.
  6. Oddziaływania korekcyjno – edukacyjne mogą być prowadzone przez osoby,  które spełniają poniższe wymagania formalne zgodne  z § 9 Rozporządzenia Ministra Pracy   i Polityki Społecznej  z dnia 22 lutego 2011 roku w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy
    w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych   w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno – edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno – edukacyjne (Dz. U. z 2011r., Nr 50, poz. 259).
  7. ukończyły studia II stopnia na jednym z kierunków: psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, nauki o rodzinie, politologia, politologia i nauki społeczne
    w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, resocjalizacji lub pracy socjalnej, albo na innym kierunku uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, resocjalizacji;
  8. posiadają zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy   w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin, w tym  w wymiarze 50 godzin
    w zakresie pracy z osobami stosującymi przemoc w rodzinie;
  9. mają udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy w instytucjach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
  1. Kandydat powinien złożyć:
  1. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe    w zakresie przeciwdziałania przemocy  w rodzinie (zgodnie z rozdziałem IV),
  2. oświadczenie zainteresowanego o korzystaniu z pełni praw publicznych, o zdolności do czynności prawnych oraz o niekaralności za przestępstwo umyślne lub za umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymienione dokumenty należy przesłać pocztą lub dostarczyć osobiście lub kurierem
w zamkniętej kopercie w terminie do dnia 25.02.2022 r.na adres:

            Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Aleja Niepodległości 3/3, 19 – 100 Mońki

z dopiskiem – „Prowadzenie programu  korekcyjno – edukacyjnego dla osób stosujących  przemoc w rodzinie na rok 2022 – I edycja”

Oferty złożone po upływie wskazanego terminu nie będą podlegały ocenie.

Zastrzegamy sobie prawo do skontaktowania się z wybranymi osobami.

Złożonych dokumentów nie zwracamy.

Kierownik PCPR w Mońkach

Emilia Niedziołko